ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Svéd sáfrányos-túrós bucik

2016. január 31. - szaborsika

Mindig szerettem magamnak sütni a péksüteményeket, ezért már korán megszoktam, hogy hogyan illesszem be a mindennapokba ezeknek az elkészítését. És az is jellemző volt mindig, hogy teljes kiőrlésű lisztekkel dolgoztam, úgyhogy éppen ezért nem is esik igazán nehezemre, hogy mindent ilyen formára alakítsak át.

Most épp svéd, sáfrányos bucit készítettem, ami szerintem szuper reggeli alternatíva. Gyerekkorom vajaskiflijeire emlékeztet belül szuperpuha, kívül pirosra sült valójában. És az a szuper ezekben, hogy se nem túl édesek, se nem túl sósak, ezért akár valami (házi) lekvárral, akár valami (házi) kolbásszal szuperül kiegészítik egymást. :) (Én mondjuk az utóbbira szavazok.)

kmDSC_4154

Hozzávalók (7 bucihoz)

  • 20 g vaj
  • 1 dl langyos víz/tej/növényi tej
  • 1 g sáfrány
  • 10 g friss élesztő / 3 g szárított élesztő
  • 50 g túró
  • 190 g liszt - mindig variálom, most éppen így nézett ki nálam:
    • 70 g teljes kiőrlésű rozsliszt
    • 50 g finomliszt
    • 40 g teljes kiőrlésű búzaliszt
    • 30 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 30 g eritrit
  • 1 csipet só

Elkészítés

A vajat felolvasztjuk, majd hozzáadjuk a kedvünkre való folyadékot (én most vizet tettem bele, de nyugodtan lehet variálni, ízlés szerint). Ebbe szórjuk bele a sáfrányt, hogy a a zsiradékba olvadhassanak szín és ízanyagai, majd keverjük el benne az élesztőt.

Kimérjük a lisztet, , hozzáadjuk az eritrtiet és a sót, majd a túróval és az élesztős keverékkel lágy tésztát dagasztunk belőle - ha szükséges, még kevés vízzel lágyítsuk. Ezután tegyük félre 40 percre, meleg helyen kelni.

Pihentetés után elővesszük, lemérjük és 7 darabra osztjuk. A darabokat gömbbé formázzuk és egymás mellé helyezzük őket egy sütőedényben. Nekem ezek most egy 15 cm átmérőjű kerek formába fértek bele pont pofásan.

A formában ismét 40 percig pihentetjük. Sütés előtt a tetejét egy kevés vízzel átkenjük, majd 220°C-os sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük.

mDSC_4148

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr2011680141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása