ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Húsvéti kalács - húsvét után is

2017. április 19. - szaborsika

Tavaly húsvétkor csináltam meg először a legtutibb kalácsot a világon, ami puha, omlós, és kellemesen édeskés - amilyennek egy kalácsnak lennie kell - úgy, hogy teljes kiőrlésű lisztből készült, és ráadásul nincs is benne cukor. 

20170417_083226-02-01.jpeg

Azóta többször is teszteltem újra, és mindig sikert aratott a kóstolók körében is, így az idei húsvéti asztalról sem hiányozhatott. Most is volt, aki először kóstolta, és furcsán is nézett rá először - "Teljes kiőrlésű kalács? Még sosem láttam ilyet" -, de az első falat után egy szava sem volt, és maga vágott újabb és újabb szeleteket belőle.

Szóval álljon is itt a receptje ennek a csodakalácsnak, mert bár elmúlt húsvét, azért sütni máskor is lehet. ;) 

Hozzávalók

  • 500 g teljes kiőrlésű liszt
  • 50 g eritrit
  • 7 g szárított élesztő vagy 25 g friss
  • 100 ml tej
  • 200 ml tejszín
  • 1 db tojás
  • 1 db tojássárgája (a fehérje kell a kenéshez)
  • 1 csipet só

Elkészítés

A tejszínt és a tejet meglangyosítottam és elkevertem benne az élesztőt.

A lisztet, eritritet és a sót összekevertem, a közepébe mélyedést csináltam, és ebbe öntöttem az élesztős keveréket, a tojást és a tojássárgáját. Megdagasztottam és egy órát kelesztettem.

Utána, aszerint, hogy hány darabot szeretnénk, vagy éppen hányas fonással fonnánk, felosztjuk és gömbbé alakítjuk a darabokat. Én tavaly 9 részre osztottam, ebből lett egy 6-os fonattal készült kalács, és 3 kisebb, ilyen-olyan fura forma. Idén kihagytam a mutáns nyuszikat, és csak 6 részre szedtem szét, amiből 2 db 3-mas fonatú kalács készült.

mdsc_4800.jpg

A gömböket 10 percig pihentettem, majd megformáztam/megfontam és lekentem a megmaradt tojásfehérjével. Így is pihentek még fél órát, ami alatt előmelegítettem a sütőt 170 fokra. A pihentetés után újra lekentem tojással, majd kb. 40 percig sütöttem őket, végül pedig rácson hagytam kihűlni.

mdsc_4793.jpg

20170417_082840-01.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016                                                                                  2017

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr7612436383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása