ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Ropogós, nagyon sajtos pizza házilag - ráadásul teljes kiőrlésűen

2017. október 31. - szaborsika

Az október 23-ai hosszú hétvégére előre beírtam a közös naptárunkba finoman és szofisztikáltan, hogy "ITT KURVÁRA NEM CSINÁLUNK SEMMIT", ami természetesen nem azt jelentette, hogy tényleg nem csináltunk semmit, hanem pusztán azt, hogy semmi olyat, ami fárasztó/kötelező/stb. lett volna számunkra.

Így lehetett az, hogy átmentünk a szüleimhez diót szedni, meg hogy elmentünk etyekre az élményszüretre, és hogy vettünk az IKEÁban pár bútort, meg össze is szereltük őket - és az is, hogy sütöttem egy hatalmas adag pizzát, amiről egy kis videót is csináltunk, hogy ne unatkozzunk azért.

Itt is az eredmény, és hogy ne csak kínozzalak vele titeket, a receptet is írom, hogy ti is elkészíthessétek.

Hozzávalók:

  • 400 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 100 g tönkölybúzadara (vagy sima búzadara)
  • 7 g szárított élesztő
  • 350 ml langyos víz
  • 1 teáskanál nádcukor
  • 1 teáskanál só

  • Sűrített paradicsom
  • Pizza fűszerkeverék
  • Ízlés szerinti feltét (mozzarella, sonka, paprikás szalámi, stb.)

img_20171023_162220_791.jpg

Elkészítés:

Összegyúrtam a tészta összetevőit, és fél órára félretettem pihenni.

Amikor már szépen megkelt, két részre osztottam (de persze lehet többre is, ha kisebb pizzákat szeretnél), és nagy, vékony körökké nyújtottam őket.

Ezután megkentem paradicsomszósszal, megszórtam pizza fűszerkeverékkel, és jól megpakoltam a kedvenc feltétjeimmel: jelen esetben az egyikre feketeerdei sonka, bivalymozzarella és saint agur sajt, a másikra pedig csípős kolbász, és maasdamer, érlelt trappista, illetve provolone sajt keveréke került.

Miután rátettem mindent, ami fontos, 250°C-ra előmelegített sütőbe toltam, és kb. 15 perc alatt készre sütöttem. Akinek meg kemencéje van, az használja inkább azt, de közben azért legyen tudatában, hogy nagyon irigykedem rá.

20171023_135810b.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8813118374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása