ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Házi mindenmentes műzliszelet - az utazások legjobb partnere

2018. március 07. - szaborsika

Korábban már írtam a síeléshez, illetve a házi műzliszeletekhez fűződő szerelmetes viszonyomról, viszont az elmúlt alkalomhoz képest annyi változott, hogy kifejlesztettem a recept cukormentes, diétabarát változatát is, amit még boldogabban fogyaszthat az ember - ízben mégsem tapasztal különbséget.

Mivel én egy hatalmas adagot készítettem idén belőle síelésre, ezért még maradt is belőle, ami szerencse, mert szuperül fog jönni két hét múlva, amikor Marokkóba megyünk egy kis kalandozásra. :)

De lássuk is a cukormentes receptet! ;)

Homemade muesli bar

Hozzávalók

  • 200 g zabpehely
  • 125 g vaj
  • 200 g eritrit
  • 1 db banán (kb. 120 g hámozva)
  • 1-1 narancs és citrom héja
  • 150 g aszalt gyümölcs (most meggy, szilva és barack)
  • 150 g olajos mag (most tökmag napraforgómag, illetve fekete és fehér szezámmag)

Házi Müzli

Elkészítés

A vajat összeolvasztom az eritrittel, és belereszelem a citrusok héját, hogy illatos legyen.

A banánt közben vagy villával pépesítem, vagy lereszelem egy kislyukú reszelőn - a lényeg, hogy homogén krém legyen belőle.

A szárazanyagokat - zabpelyhet, magvakat, aszalványokat - összekeverem, majd hozzáadom a pépesített banánt és a vajas keveréket, és azzal is összeforgatom. 

Egy sütőlapon téglalappá nyomogatom és 160 °C-on sütöm, míg meg nem barnul a teteje.

Miután kész, kiveszem és teljesen kihűtöm - én egy éjszakára hűtőbe szoktam tenni. Utána levágom a széleit - ezek szuperek lesznek granolának joghurt tetejére - a leszélezett müzlit pedig 16 darabra vágom, és már csomagolható is.

Egy éjszakát töltött így a hűtőben, másnap leszéleztem és szép tömbökre vágtam, majd becsomagoltam a szeleteket.

Homemade granola bar

A széleket azért szoktam levágni, mert keményebbre pirulnak - így viszont tök jól eltehetőek egy szuper granolának, amit utána joghurtba, tejbe keverve kiválóan lehet fogyasztani reggelire

Granola joghurt reggeli

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr1113085992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása