ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Szerecsendióval ébresztő muffin

2016. január 19. - szaborsika

Életem szenvedélyesen sütögetős része úgy 12 éves koromban kezdődhetett egy piskótával, amit a nagymamámnak vittem kóstolóba, aki büszkén jegyezte meg, hogy milyen szép, könnyű lett a tészta már első próbálkozásra is. Ez a mondata, emlékszem, nagyon bátorítólag hatott rám, ezért innentől már egyre kevésbé lehetett eltántorítani a konyhai alkotásoktól.

Persze nem léptem rögtön a tortacsodák mezejére - csak szépen lassan haladtam. Először az akkoriban éppen aranykorukat élő muffinok világát fedeztem fel magamnak, és válogattam ki belőle kedvenceimet.

Egy francia reggeli muffin névre keresztelt darab volt - a meggyes-mákos süti mellett - az egyik tuti befutó, ami rendszeresen került az asztalra, mert imádtam a finoman édes, szerecsendiótól illatozó puffancsokat.

Ezt, a korábbi kedvenc receptet alakítottam át IR baráttá, mert így tökéletes kis csomagolnivaló tízóraira vagy uzsonnára.

mDSC_3678

Hozzávalók (12 darabhoz)

Tészta

  • 200 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 120 g eritrit
  • 80 g puha vaj
  • 2 teáskanál chia mag/őrölt lenmag
  • 200 ml víz
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 1/4 teáskanál vaníliapor / 1 teáskanál vanília kivonat

mmDSC_3676

Elkészítés

A lisztet elkeverjük a sütőporral és a sóval, a chia magokat pedig a vízbe áztatjuk és félretesszük pár percre.

Kihabosítjuk a vajat az eritrittel, majd belereszeljük a szerecsendiót, hozzáadjuk a vaníliát és a megkocsonyásodott chia magokat a vízzel együtt. Végül a lisztes keveréket is hozzáadjuk és homogén masszává keverjük.

Muffinformákat kibélelünk papírkapszlikkal (vagy kikenjük vajjal), és egyenlő arányban eloszlatjuk a tésztát a 12 mélyedésben, majd 180°C-os sütőben sütjük kb. 20-25 percig.

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8211680137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása