ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Életmentő brownie - krémesen, meggyesen

2017. március 13. - szaborsika

Amikor nehéz napokon megyek keresztül, mindig rámjön a sütögethetnék - ezzel nyilván nem vagyok egyedül. Na meg persze azzal sem, hogy ilyenkor elsőként a csokihoz nyúlokó, ami amúgy azért is fura, mert én sosem voltam nagy csokoládé-fan. A kapcsolatunk egyáltalán nem indult jól - sosem szerettem bele a habos-babos, meg vajkrémes csokitortákba, de a fullasztó kakaós piskóták sem voltak a kedvenceim kiskoromban.

Aztán megismertem a browniet, és azóta is szerelmes vagyok.

Ez az első saját magam által is elkészített recept, amit azóta is imádok, mert tökéletesen hozza a belül szinte folyósan krémes, kívül pedig roppanósan lágy világot - főleg azóta, mióta a sütés előtt fagyos meggyszemeket is belenyomkorászok a tésztába, hogy ezek fanyar kontrasztot adjanak a csokoládé tömény ízéhez.

Írom is, hogy készül.

20170305_122822-01.jpeg

Hozzávalók 

  • 150 g vaj
  • 100 g étcsokoládé (minimum 70%-os)
  • 2 db tojás
  • 150 g eritrit (vagy cukor, ha nincs vele gondod)
  • 110 g teljes kiőrlésű liszt (nálam tönköly és búza keveréke)
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 1 csipet só
  • 100 g magozott meggy (fagyasztott, vagy friss)

 

Elkészítés

Elsőként a vajat és a csokit teszem fel a tűzhelyre, és összeolvasztom őket - persze ügyelve, hogy a csoki ne égjen meg.

Közben a tojásokat kihabosítom az eritrittel, a lisztet pedig elkeverem a kakaóporral és a sóval.

A tojásokhoz folyamatos keverés közben hozzácsorgatom a felolvadt csokis vajat (ehhez tök jó, ha van kéznél még két kéz, de meg lehet oldani egyedül is egy kis zsonglőrködéssel, vagy a "picit öntök, picit keverek" táncrend néhányszori eljárásával).

Ezután hozzáadom a lisztes keveréket, és homogénre keverem a masszát. Kivajazott, kilisztezett sütőformába öntöm, (én egy kisebb kenyérsütőbe tettem), a tetejébe nyomkodom a meggyszemeket - jó sűrűn! -, majd 180°C-on, kb. 30 perc alatt készre sütöm.

Tálaláskor mehetett volna mellé vaníliafagyi is, ha mondjuk nyár lenne, és tartanék a mélyhűtőmben vaníliafagyit - ennek híján nagy fanyalogva megettük anélkül is.

20170305_122828-01.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr9512333517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása