ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Szuper zsömlék - Teljes kiőrlésűen, túrósan

2016. szeptember 30. - szaborsika

Mindig szerettem magamnak sütni a pékárukat, mert így tudtam, hogy mi kerül bele a kenyereimbe, és úgy variálhattam, ahogy csak szerettem volna.

Aztán kiderült, hogy inzulinrezisztens vagyok, és így már egészen egyértelmű is lett, hogy akkor járok a legjobban, ha mindig összedobok pár olyan kenyérfélét, amiről nem csak azt tudom, hogy mit tartalmaz, de még azt is, hogy mennyi szénhidrát van egy adagjában.

mdsc_4957.jpg

Így lett nekem ez a túrós zsemle kiváló társam, gyakorlatilag mindig van belőle pár darab. Egyrészt a tűró miatt sokáig puha marad akkor is, ha a szobában, vagy hűtőben tárolom (utazáshoz is kiváló, teszteltem már síelésen, bírta egy hétig az erkélyre kitéve), de szuperül lehet fagyasztani is. Én általában ezt szoktam csinálni - megsütök egy nagyobb adagot, és a frissen elfogyasztott darabokon kívül a többit bedobom a mélyhűtőbe. Innen elég kivenni pár órával fogyasztás előtt, hogy kiengedjen, és olyan lesz, mint a friss - főleg, ha be is dobom egy kicsit a mini grillbe, és ropogósra melegítem a külsejét (kb. mindig így csinálom egyébként).

Álljon is itt a recept!

Hozzávalók

  • 400 g teljes kiőrlésű liszt
  • 50 g sikér (akkor sincs vész, ha nincs - akkor ehelyett is mehet liszt, csak kicsit tömörebb lesz a zsömle)
  • 100 g túró
  • 7 g szárított élesztő (vígy 25 g friss)
  • 300 ml langyos víz
  • 1 tk só

Elkészítés

A lisztet, sikért, sót elkeverem, majd belemorzsolom a túrót. A langyos vízben feloldom az élesztőt, ezt is a lisztes keverékhez adom, és alaposan kidagasztom a tésztát. Ezután félreteszem 30-50 percre, hogy a duplájára keljen.

A pihenést követően felosztom - én 12 részre szoktam -, és enyhén lisztezett felületen megformázom a zsemléket.

Eközben előmelegítem a sütőt olyan 200 fokra - én szoktam bele tenni egy tál vizet is, hogy gőzben, puhára süljenek.

Amíg a sütő melegszik, még hagyom a megformázott zsömléket pihenni, hogy az élesztő újra életre keljen benne, és duplájára növelje a bucikat, majd bedobom a sütőbe, és kb. 30-40 perc alatt készre sütöm őket. Az idő igazából sütőfüggő, szóval amikor már pirosak, és ropog&kopog az aljuk, akkor vannak készen.

m20160924_10011415b.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8511739217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Encsembencsem 2016.11.18. 06:27:17

Telitalálat ez a recept, köszönjük!

szaborsika 2016.11.18. 08:01:30

@Encsembencsem: Én köszönöm, hogy megírtad :) Hatalmas öröm tudni, hogy másoknak is hasznosak a receptjeim. Remélem, hogy a többiben sem csalódtok majd. :)

Encsembencsem 2016.11.18. 09:26:10

Kár, hogy nem tudok képet küldeni itt róla, szépséges lett!
süti beállítások módosítása