ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Csokis zabkeksz - ahogy a nagykönyvben megvan írva

2017. március 30. - szaborsika

A múltkori, alapanyag híján improvizált csokis keksz után - ami mondjuk így is szuper volt -, azért nem hagyott nyugodni a dolog, ezért lementem és vettem zabpelyhet, hogy mégiscsak megcsináljam az eredetileg tervezett sütit. 

Persze ekkor meg már nem akartam, hogy csak a zabpehely legyen a különbség a két verzió között, ezért változtattam az arányokon, és az ízesítésen is egy pirinyót.

Ez így egy ropogósabb, illatosabb, és még szuperebb rágcsálnivaló lett, mint az előző.

Lessétek meg, próbáljatok ki, és függjetek rá - úgy, mint én.
img_20170329_205151_348.jpg

Hozzávalók

  • 50 g eritrit
  • 100 g hideg vaj
  • 150 g teljes kiőrlésű liszt
  • 50 g zabpehely
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 db tojás
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál vanília kivonat

 

  • 150 g étcsokoládé
  • 1 csipet fahéj
  • 1/2 db reszelt tonkabab

Elkészítés

A lisztet, zabpelyhet, eritritet, sót és sütőport elkevertem, és összemorzsoltam a hideg vajjal. Hozzáadtam a tojást és a vaníliát, és gyors mozdulatokkal egyneművé gyúrtam. Kis golyókat formáztam belőle, és sütőpapírra helyeztem őket, majd egy vízbe mártott villával ellapítottam a kekszeket.

200°C-os sütőben kb. 20 perc alatt készre sültek.

Az étcsokit temperáltam (de elég csak felolvasztani is), belereszeltem a tonkababot, hozzászórtam a fahéjat és belemártottam a kissé már kihűlt kekszek talpát.

Miután a csoki teljesen megdermedt, már fogyasztható is (én hűtőbe tettem, hogy mielőbb ehessem).

20170328_103539-01-01.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr3812386633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása