ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

A Tökéletes Meggyes Muffin

2017. június 14. - szaborsika

Még tavaly alkottam meg A Tökéletes Meggyes Muffint, ami azután rendszeres szereplője volt a nyaramnak. Aztán jött az ősz, a tél, és háttérbe szorult ez a süti, de most ismét elkészítettem egy keresztelőre, és rájöttem, hogy még mindig annyira tuti, mint tavaly volt. :)

mmdsc_4845.jpg
Ez még pont a tavaly megörökített, első adag :)

Azon kívül, hogy isteni finom, az is szuper benne, hogy pár naposan is könnyű és puha marad, pedig 100%-ig teljes kiőrlésű tönkölylisztből készül - a kis, megbúvó meggydarabok pedig külön izgalmassá teszik a falatozást. Az alapreceptet amúgy más idénygyümölcsökkel is lehet variálni, de nálam ez a meggyes a klasszikus, amit a legtöbbször csinálok. 

Hozzávalók

  • 250 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt (vagy ízlés szerint más)
  • 12 g sütőpor
  • 1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék (vagy simán csak fahéj)
  • 1 csipet só
  • 2 db tojás
  • 150 g eritrit + 10 csepp stevia (vagy 200 g eritrit)
  • 70 g puha vaj
  • 250 g joghurt
  • 200 g gyümölcs (nálam most fagyasztott meggy)

20170611_090723-01-01.jpeg

Elkészítés

A száraz anyagokat  - liszt, sütőpor, fűszerkeverék, só - összekevertem, a vajat az eritrittel és steviával kicsit kihabosítottam, majd a tojásokat is hozzáadtam.

Ezután a joghurtot és a szárazanyagokat felváltva a vajas keverékhez adtam, végül pedig a meggyet is a masszába forgattam. (A másik variáció, hogy nem keverem a masszához a meggyet, hanem a muffinformába adagolás után teszek mindegyikbe 2-3 darabot).

Muffinformába adagoltam(kb. 20 db nagy muffin jön ki ebből), majd 180 fokon, 30-40 perc alatt készre sütöttem őket. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr7212593539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása