ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

A Tökéletes Mézeskalács - de komolyan

2016. december 03. - szaborsika

Volt a héten egy kis Fűszerészes forraltborozós estünk, amire az italokon túl egy kis mézeskaláccsal is készültem. Az az igazság, hogy minden egoizmus nélkül mondhatom - pontosan tudom, hogy ez a mézeskalács zseniális, mert hosszas évek kísérletezése szülte meg ezt a receptet, amit már sokakkal megosztottam.

Viszont rájöttem, hogy furcsa módon itt, a blogon még nem szerepelt, amin gyorsan változtatnom kell, mivel a tegnapi nap kóstoltatása, és az instagramos megosztásom után rengetegen írták, hogy szeretnék ők is elkészíteni ezt a szuperfinom, rögtön puha mézessütit.

És mivel semmi jónak elrontója nem vagyok, álljon is emitt A Recept.

[Update: Az utóbbi napokban többen is írták, hogy ezt a receptet használják - ami egyfelől lehetne azért is, mert az első blogomon is fent volt már évekkel ezelőtt, ahonnan szintén elterjedt, mert nagyon jó recept. De mivel tényleg ilyen sokan jelezték, hogy nem új nekik ez a mézessüti, ezért kezdek biztos lenni benne, hogy sikerült másodszor is feltalálnom a spanyol viaszt :D
Szóval abszolút elhiszem, hogy máshol is megjelent már pont ez az készítési mód, és én senkitől nem is kívánom elvenni a receptért járó érdemet.  Viszont épp így magamtól sem, mert tényleg sok időt fektettem abba (még ha feleslegesen is), hogy különböző alapanyag-arányú recepteket lesüssek, összehasonlítsak, és az egyes alapanyagok csökkentésével, illetve növelésével megszülessen ez a recept, amit azóta is sütök.
(Szóval most megveregetem a vállam, és gratulálok magamnak, hogy sikerült egy már létező receptet kiagyalnom. Majd legközelebb jobban csinálom. ;))
Viszont az, hogy ennyien használjátok, nekem csak öröm, mert igazolja, hogy tényleg sokaknál bevált ez a mézeskalács, úgyhogy így csak még inkább ajánlom mindenkinek, aki eddig nem ezt használta. 

kdsc_3199.jpg

Hozzávalók

kdsc_3203.jpg

Elkészítés

A lisztet és a szódabikarbónát elkeverem egymással.

A tojást kihabosítom a cukorral.

A mézet, a vajat, a fűszereket és a narancshéjat összemelegítem, hogy mindegyik felolvadjon, és a fűszerek átjárják az édes zsiradékot. Ha túl forró, várok egy kicsit, hogy kihűljön, majd az összes alapanyagot összekeverem.

Kezdetben kanállal szoktam kavarni, aztán a végén kézzel fejezem be a procedúrát. Picit ragacsos lehet a tészta, de könnyen lejön a kézről, szóval nem kell aggódni.

Ezután hűtőbe teszem legalább 1 éjszakára, de akár több napra is - viszont ha nincs ennyi idő, akkor a mélyhűtőbe is be lehet dobni pár órára. Ezután már nincs más dolog hátra, mint lisztezett felületen kinyújtani (több részletben, mert ez jó nagy adag lesz), és cuki karácsonyi formákra szaggatni, majd 170°C-os sütőben, kb. 10 perc alatt készre sütni.

img_20161201_154801.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr4012017591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyorgy Toth 2016.12.05. 13:55:36

Kedves Borsika,
A sokéves kisérletezés eredményeként a recept már a mézeskalács füszerkeverék hátlapján is olvasható?!

2016.12.05. 15:56:20

Milyen liszt? A liszten nagyon sok múlik.
Aki már sütött ilyet, vagy aki tényleg évek óta kisérletezik, az azonnal látja, hogy ez a recept nem jó. Nem hiszem, hogy kipróbálta a cikk írója.
De hogy konstruktív is legyek, elárulom a marhanagy titkot. El kell felejteni ezt a hűtőbe tevést, nem kell, sőt kezelhetetlen a hűtőből kivett tészta. Szobahőmérsékleten kint kell hagyni a konyhapulton az elkészített tésztát letakarva. Másnapra a liszt szemcsék megdagadnak, elmúlik a ragacsosság és olyan lesz, mint a gyurma. Lisztezés nélkül könnyedén lehet nyújtani, formázni.

szaborsika 2016.12.06. 09:26:56

@Gyorgy Toth:
Örülnék neki, ha miattam lenne ott :)
Az utóbbi napokban egyébként többen is írták, hogy ezt a receptet használják - ami egyfelől lehetne azért is, mert az első blogomon is fent volt már évekkel ezelőtt, ahonnan szintén elterjedt, mert nagyon jó recept. De mivel tényleg ilyen sokan jelezték, hogy nem új nekik ez a mézessüti, ezért kezdek biztos lenni benne, hogy sikerült másodszor is feltalálnom a spanyol viaszt :D
Szóval abszolút elhiszem, hogy máshol is megjelent már pont ez az készítési mód, és én senkitől nem is kívánom elvenni a receptért járó érdemet. :) Viszont épp így magamtól sem, mert tényleg sok időt fektettem abba (még ha feleslegesen is), hogy különböző alapanyag-arányú recepteket lesüssek, összehasonlítsak, és az egyes alapanyagok csökkentésével, illetve növelésével megszülessen ez a recept, amit azóta is sütök.
(Szóval most megveregetem a vállam, és gratulálok magamnak, hogy sikerült egy már létező receptet kiagyalnom. :D Majd legközelebb jobban csinálom. ;))

Mindenesetre köszönöm, hogy jelezted, frissítem is eszerint a leírást, hogy senkinek ne legyen megtévesztő. És így legalább kiderült, hogy tényleg sokan használják ezt a receptet, ami nekem csak öröm, mert igazolja, hogy tényleg egy jól bevált mézeskalácsról van szó, úgyhogy így csak még inkább ajánlom mindenkinek, aki eddig nem ezt használta :)

szaborsika 2016.12.06. 09:32:57

@Hortenz:
Köszönöm a hozzászólást, egészen érdekesen hangzik az a módszer, amit ír.
Mondjuk nálam már nagyjából 8 éve készül a mézeskalács eszerint a recept szerint, szóval jópárszor kipróbáltam, és mindig sikert is arattam vele. Nekem bevált a hűtőbe rakás is, de egyszer kipróbálom a kinthagyásos módszert is, amit ajánlott, mert kíváncsivá tett vele.
Remélem, hogy kipróbálja, és meggyőződik róla, hogy szó sincs rossz receptről - de ha Önnek már megvan a jól bevált mézeskalács változata, akkor eszem ágában sincs arról áttéríteni. Én azt mondom, hogy nyugodtan használja mindenki azt, amit neki a tökéletes. :)
süti beállítások módosítása