ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Juhtúrós rakott zöldbab

2015. február 19. - szaborsika

Alapvetően szeretek sokoldalú íz- és állagkombinációkat gyártani a konyhában, de vannak olyan napok, amikor valami egyszerűre vágyom. Ilyenkor tök jó, ha az embernek van ahhoz affinitása, hogy kinyissa a hűtőt, benézzen a kamrába és a felfedezett kincsekből valamit gyorsan összedobjon. Ilyen indíttatásból készült ez a rakott zöldbab is.

Rájöttem, hogy van még eltéve nyárról pár üveg zöldbab - ami ilyenkor tél közepén nagyon jó felfrissülést tud hozni a mélyebb, testesebb ételek és ízek között -, illetve a hűtőben árválkodott még egy darab juhtúró is, ami fokhagymával tuningolva jó társnak tűnt a zöldség mellé.

Juhtúrós rakott zöldbab 

Így ez olyan variálható recept lett - bármivel, ami kéznél van.

Hozzávalók

  • 1 üveg zöldbab/vajbab (akár bolti is lehet, ha nem tudtál nyáron eltenni)
  • 50 g juhtúró
  • 1 db tojás
  • 100 g tejföl
  • 50 g joghurt
  • 2-3 gerezd fokhagyma (vagy több, ha imádod)
  • bors
  • szárított medvehagyma - ha már nyári ízeket idéztem, ezt is dobtam mellé

Elkészítés

Annyit tettem mindössze, hogy a babot lecsepegtettem, a juhtúrót, tojást, tejfölt, joghurtot és a fűszereket összekevertem, a fokhagymát belereszeltem és az egészet összeforgattam a zöldséggel.

Bedugtam 180°C-os sütőbe és addig ott is hagytam, míg a teteje szép pirult színt nem kapott.

Az ilyen kajákban azt bírom még pluszban, hogy nem csak frissen-forrón mennyeiek, de másnap, hidegen is király munkahelyi ebéd lehet belőlük.

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr811680123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása