ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Paradicsomos cukkinipalacsinta-torony

2016. szeptember 06. - szaborsika

Még nyár elején, az első friss cukkinik érkezésekor kaptam rá a paradicsomos szósszal rakott cukkinipalacsinta tornyokra. Komolyan rászoktam, konkrétan 1,5 hétig minden nap ettem valamilyen formában - csak a fűszerezést változtatgattam: néha csípősen csináltam, néha nem, és hol provence-i, hol pizza, hol olasz, hol mediterrán fűszerkeveréket dobtam bele.

Most, így nyár végén, ismét fellángolt a szerelmünk - nekem, és a cukkinipalacsintának -, úgyhogy úgy éreztem, ez a tartós kapcsolat, ami így kibírta az idő próbáját, már igazán megérdemel egy önálló bejegyzést.

mdsc_5166.jpg

Hozzávalók

Palacsinta

  • 450 g cukkini
  • 1 db tojás
  • 100 g teljes kiőrlésű liszt
  • 1 tk só
  • 1 tk sütőpor

Paradicsomszósz

Tetejére

  • 60 g reszelt sajt

Elkészítés

A töltelék hozzávalóit összekevertem, aztán összeforraltam, hogy jól átjárja a paradicsomszószt a fűszeres íz.

A cukkinit lereszeltem, megsóztam, és félretettem 5 percre. Utána kinyomkodtam a levét, amit félre is tettem. A cukkinit a tojással és liszttel elkevertem, majd az előbb félretett lével hígítottam. Kicsit sűrűbb tészta lesz, amiből evőkanálnyi adagokat lapogattam el a kanál hátával egy enyhén olajos serpenyőben, ahol kisütöttem őket. 

A palacsintákat a szósszal rétegezve egymásra pakoltam, megszórtam a reszelt sajttal, és egy mini grillsütőben rapirítottam. (ezt persze lehet a sütő grillfokozatán is csinálni, vagy csak simán sütőben is 200°C-on, ha ilyen nincs).

A pirult, olvadó sajtnál kevés jobb dolgot tudok elképzelni a világon - de például az egyik az, amikor alatta egy isteni, paradicsomos-cukkinis palacsintatorony van. ;)

 mdsc_5170.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr1211680155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása