ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Síelésnosztalgia és müzliszelet

2015. február 21. - szaborsika

Amikor kislány voltam, egyáltalán nem szerettem síelni. Hideg volt, csúszós, el lehetett esni és két marha hosszú utat is végig kellett ülni a kocsiban, míg odaért az ember a síterephez meg vissza.

Mégis kinek kell ez?

DSC_0914

Aztán ez 14 éves koromban megváltozott. Akkor voltam nyolcadikos az általános iskolában és épp februárban volt a nagy felvételi hajtás - az akkori életkor nagy kihívása - ami kellőképpen leterhelt akkoriban, mivel mindenképpen jó gimnáziumba szerettem volna bejutni. Bár úgy készültem, hogy kint is tanulni fogok - még össze is pakoltam a könyveimet -, de egy szerencsés véletlen folytán itthon maradt ez a csomag, úgyhogy tényleg teljesen átadhattam magam a lazulásnak. Ekkor éreztem először, hogy milyen jó néha kiszakadni a rohanós hétköznapokból egy nagy utazással.

Ekkor mentünk először Sappadába, Olaszországba - én meg azonnal szerelembe estem a hellyel. Azok a monumentális sziklás hegyek, amik fogadtak és az emberek, akik ott fogadtak, teljesen levettek a lábamról. És nem csak a hely, hanem egy könyv is ekkor lett életem fontos szereplője, mert én ekkor találtam rá a Harry Potter világára, ami, mint sokaknál másoknál, nálam is megnyitotta a kaput az olvasás imádata felé.

De hogy hogyan is kapcsolódik mindez ide?
Úgy, hogy ezekre a síelésekre mindig felkészültünk nassolnivalókkal, hogy a pályán legyen mit előkapni és megenni, ha épp kimerülne az ember. Ezek közt voltak müzliszeletek, csokik és egyéb édességek, amik kis helyen sok energiát adnak a fogyasztónak.
Természetesen ahogy felnőttem és gasztromán őrültté váltam, a bolti változatok helyett már ezeket is én kezdtem el gyártani. Ennek egyik eleme most ez a müzliszelet is, amit - egy poszton belül harmadik szerelmem - Hugh Fearnley-Whittingstall receptje alapján szoktam csinálni, mindig abból, ami épp itthon van.

Homemade muesli bar

Most így készült.

Hozzávalók

  • 200 g zabpehely
  • 125 g vaj
  • 125 g dió
  • 150 g nádcukor
  • 75 g akácméz
  • 1-1 narancs és citrom héja
  • 50 g aszalt meggy
  • 50 g aszalt sárgabarack
  • 50 g mazsola
  • 30 g szezámmag
  • 30 g fekete szezámmag
  • 30 g tökmag
  • 30 g napraforgómag
  • 30 g lenmag

Elkészítés

A diót darálóban teljesen krémesre őröltem, hogy finom dióvajat kapjak. A vajat a mézzel és cukorral összeolvasztottam, belereszeltem a citrusok héját és a dióvajat.

A zabpelyhet összekevertem a magvakkal és az aszalványokkal, majd az egészet összeforgattam a mézes-vajas résszel. Egy sütőlapon téglalappá nyomogattam és 160 °C-on sütöttem, míg meg nem barnult a teteje.

Házi műzli

Házi Müzli

Egy éjszakát töltött így a hűtőben, másnap leszéleztem és szép tömbökre vágtam, majd becsomagoltam a szeleteket.

Homemade granola bar

A széleket azért szoktam levágni, mert keményebbre pirulnak - így viszont tök jól eltehetőek egy szuper granolának, amit utána joghurtba, tejbe keverve kiválóan lehet fogyasztani reggelire

Granola joghurt reggeli

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr4711680125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása