ahol a receptek is újjászületnek

Főnix műhely

Diétabarát háztartási keksz házilag

2016. január 17. - szaborsika

A szülinapokon nálunk tradicionálisan az édesanyám által kikísérletezett és tökéletesített túrótorta az ünnepelt ajándéka. Amikor belekóstolok, mindig a gyerekkorom gondtalan pillanatai jutnak eszembe, és ez segít, hogy a születésnapomon - bármennyi gyertya is legyen ezen a tortán - mindig újra kiskölyöknek érezhessem magam.

Ennek a süteménynek viszont IR diéta szempontjából van egy nagy gondja: az alapja bolti háztartási kekszből készül eredetileg, ami se nem teljes kiőrlésű, se nem cukormentes, így idén ki kellett találnom valamit ennek helyettesítésére. Persze nem is agyaltam rajta igazán sokáig, hanem rögtön összedobtam egy házi háztartási kekszet, amibe magam válogattam a megfelelő hozzávalókat - és így nekem sem kellett lemondanom a túrótortám nyújtotta örömökről. :)

mDSC_3770

Hozzávalók

  • 100 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 100 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 60 g vaj
  • 60 g eritrit
  • 1 db tojás
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 csipet só

Elkészítés

A vajat elkeverem az eritrittel, majd hozzáadom a tojást, és ezzel is elegyítem.
A liszteket összekeverem a sóval és a sütőporral, majd ezt is a vajas masszához adom.

Fóliába csomagolom és legalább egy órára, de akár egy éjszakára is hűtőbe teszem.

Pihentetés után előmelegítem a sütőt 180°C-ra.

A tésztát előveszem, kinyújtom körülbelül 2 mm vastagra és formára szaggatom és a darabokat megszurkálom. Mivel esetemben a kekszek tortaalapba kerültek összetörve, nem cicóztam vele sokat, csak felkockáztam, villával lyukasztgattam és így mentek a sütőbe, ahol 10-15 perc alatt készre sülnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8011680139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lena 2016.01.17. 12:36:58

eritrit helyett mézzel működik? ha igen, mennyi kell bele?

szaborsika 2016.01.18. 07:56:45

Szia Lena, Mézzel is meg lehet próbálni, de egy kicsit más lesz az eredmény. Ha így csinálod, elég lesz 45 g méz bele, és egy fél tojás ehhez a mennyiséghez, hogy kezelhető maradjon a tészta, és ne legyen túl nedves. Emellett 1/2 teáskanál szódabikarbóna is jól jöhet hozzá, hogy a lazább szerkezetét se veszítse el. Remélem, hogy tudtam segíteni ezzel. :)
süti beállítások módosítása